Op zoek naar kleinere hoeveelheden, onder €500? Bezoek onze webshop voor particuliere klanten op BULBi.nl

ALGEMENE VOORWAARDEN

 

Inhoudsopgave:

Artikel   1 - Identiteit van de ondernemer

Artikel   2 - Toepasselijkheid

Artikel   3 - Aanbiedingen/overeenkomsten

Artikel   4 - Bestelling annuleren

Artikel   5 - Prijzen

Artikel   6 - Levering

Artikel   7 – Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel   8 - Leverbaarheid Producten

Artikel   9 – Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid

Artikel 10 - Eigendomsvoorbehoud

Artikel 11 – Klachtenprocedure

Artikel 12 – Website

Artikel 13 – Geschillen, toepasselijk recht, wijzigingsbeding en bepaling over vertalingen

 

Artikel 1. Identiteit van de ondernemer

Green Garden VOF (hierna “Green Garden”)

Leidsestraat 170

2182 DS Hillegom

Telefoonnummer: +31(0)252 528230

E-mailadres: info@greengardenflowerbulbs.nl

KvK-nummer: 28064503

Btw-identificatienummer: NL812734506B01

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

Green Garden levert bloembollen- en knollen, wortelstokken en vaste planten (hierna “de Producten”). Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Green Garden met betrekking tot de Producten zijn deze Algemene Voorwaarden (hierna “de Voorwaarden”) van toepassing. Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt in dat u de toepasselijkheid van deze Voorwaarden aanvaardt.

Van het in deze Voorwaarden bepaalde kan slechts na schriftelijke mededeling dan wel schriftelijke goedkeuring door Green Garden worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven. Green Garden wijst eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de Klant uitdrukkelijk van de hand. Als één of meer bepalingen in deze Voorwaarden ongeldig wordt verklaard, blijven de andere bepalingen onverminderd van kracht.

Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden, en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Green Garden worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door Green Garden ingeschakelde tussenpersonen en andere derden.

Indien de Klant een consument is, respecteren deze Voorwaarden de rechten van de consument die voortvloeien uit de wet (of de verkoopovereenkomst).

 

Artikel 3. Aanbiedingen/overeenkomsten

Alle aanbiedingen van Green Garden zijn vrijblijvend en Green Garden behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Green Garden. Productreserveringen in onbetaalde online bestellingen mogen door Green Garden na tien (10) dagen geannuleerd worden, evenals reserveringen voor bestellingen waarvan het levermoment gepasseerd is.

Green Garden is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Green Garden dit mee binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.

Onze Producten zijn natuurproducten. We kunnen de prijzen daarom niet onbeperkt garanderen. Door tegenvallende oogsten kunnen onze inkoopprijzen sterk fluctueren. Bij extreme prijswijzigingen zullen we deze doorberekenen, mogelijkerwijs ook na het tot stand komen van de overeenkomst en ongeacht of de bestelling al (gedeeltelijk) betaald is. Bij prijsverhogingen heeft de Klant altijd het recht om de overeenkomst te ontbinden met terugbetaling van eventueel al betaalde bedragen, of kan Green Garden in overleg met de Klant het aantal, soort of maat van een bestelling wijzigen.

 

Artikel 4. Bestelling annuleren

De Klant heeft het recht om binnen vijf (5) werkdagen de bestelling te annuleren. Annuleringen dienen te worden gemeld via ons email adres info@greengardenflowerbulbs.nl. Is uw bestelling nog niet verwerkt, dan kunt u uw bestelling direct kosteloos annuleren. Is uw bestelling al wel verzonden, dan bent u verplicht om de gemaakte kosten (waaronder begrepen de gemaakte verzend- en orderkosten) te vergoeden.

 

Artikel 5. Prijzen

De vermelde prijzen van de aangeboden Producten zijn in Euro’s, exclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten, telkosten, kosten voor het verkrijgen van een fytosanitair certificaat, schoonmaakkosten en kosten voor overige benodigde formulieren.

 

Artikel 6. Levering

De levertijd van de Producten is afgestemd op het plantseizoen. Buiten het plantseizoen kunt u een bestelling doen, welke tijdens het plantseizoen wordt geleverd. De Producten worden verzekerd verzonden.

De eventueel door Green Garden opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Bij een onvoorziene afwijking in de levertijden wordt u door ons geïnformeerd. Een overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding. Echter, indien de verzending (vanaf het moment van versturen) langer duurt dan dertig (30) dagen hebben zowel Green Garden als de Klant de mogelijkheid om de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, waarna beide partijen ontheven zijn van hun verplichtingen jegens elkaar en eventueel reeds verrichte betalingen zullen worden gerestitueerd.

Naast verzending bestaat er de mogelijkheid uw bestelling op afspraak af te halen (PICK UP). In dit geval is de Klant verantwoordelijk voor het organiseren van het transport en bijbehorende risico’s. Eventuele schade tijdens transport of verminderde kwaliteit door het te laat afhalen van de Productengoed, geven geen recht op vergoeding.

 

Artikel 7. Uitsluiting herroepingsrecht

Op onze Producten is geen wettelijk herroepingsrecht van toepassing in verband met bederfelijkheid van deze (verse) Producten. Het herroepingsrecht is dan ook uitgesloten in deze Voorwaarden. Voor klachten over geleverde Producten verwijzen we naar de onderstaande Klachtenprocedure.

 

Artikel 8. Leverbaarheid Producten

Onze Producten zijn natuurproducten. De beschikbaarheid is afhankelijk van de oogstresultaten van de teelt van onze leveranciers. Ondanks zorgvuldige planning kan het voorkomen dat een artikel onverhoopt niet of zeer beperkt beschikbaar is. In dat geval zal Green Garden u op de hoogte stellen en een geschikte vervanger per e-mail voorstellen.

 

Artikel 9. Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid

Green Garden is alleen aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen uit de overeenkomst.

De aansprakelijkheid van Green Garden is beperkt tot het bedrag dat onder haar aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd. Als de verzekering niet uitkeert, dan is de aansprakelijkheid van Green Garden beperkt tot het bedrag van de factuur. Elke schadevergoedingsvordering verjaart 1 jaar na het bekend worden van de schade bij de Klant.

Green Garden is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. Green Garden is voorts niet aansprakelijk als een tekortkoming het gevolg is van overmacht. Van overmacht is sprake als een tekortkoming niet aan Green Garden toe te rekenen is, waaronder bijvoorbeeld overheidsmaatregelen, vervoersstoringen, misoogsten en stakingen of ziekte bij Green Garden of haar toeleveranciers. In geval van overmacht heeft Green Garden het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, zonder tot enige schadevergoeding gebonden te zijn. 

De Klant is geheel zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de geleverde Producten. Green Garden is niet aansprakelijk voor negatieve gevolgen van onoordeelkundig, oneigenlijk of onjuist gebruik of misbruik.

 

Artikel 10. Eigendomsvoorbehoud

De eigendom van geleverde Producten gaat pas over, als u al hetgeen op grond van de overeenkomst aan Green Garden verschuldigd bent, heeft voldaan. Het risico van verlies of beschadiging van de Producten die in de overeenkomst staan, gaat over op de Klant op het moment dat deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in bezit worden gebracht van de Klant of een door de Klant aan te wijzen derde.

 

Artikel 11. Klachtenprocedure

  • Klachten bij aflevering

De Klant heeft de verplichting om direct bij aflevering te onderzoeken of de geleverde Producten aan de overeenkomst voldoen. Klachten over de geleverde Producten kunnen alleen in behandeling worden genomen als (i) het geleverde Product een ander Product is dan het bestelde Product, of (ii) als het geleverde Product een zichtbare beschadiging heeft.

Bij klachten dient de Klant Green Garden daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) werkdagen na aflevering te informeren via het e-mailadres info@greengardenflowerbulbs.nl onder vermelding van het bestelnummer, met een duidelijke omschrijving van de klacht, en met toevoeging van een of meer foto’s van het Product. Wanneer er inderdaad sprake is van een verkeerd Product of van zichtbare schade, zal in overleg met de Klant naar een passende oplossing gezocht worden. Klachten die niet binnen twee (2) werkdagen na aflevering worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

  • Klachten met betrekking tot de bloei

Green Garden geeft uitsluitend bloeigarantie op de eerste bloeiperiode na aanschaf van het betreffende Product. Bij klachten met betrekking tot de bloei, dient de Klant Green Garden daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) maanden na afloop van de eerste bloeiperiode te informeren via het e-mailadres info@greengardenflowerbulbs.nl. De klacht wordt uitsluitend in behandeling genomen:

  • na ontvangst van foto’s van het desbetreffende Product en vermelding van het bestelnummer; en
  • na ontvangst van een omschrijving van de plant- en groeiomstandigheden (bijvoorbeeld plantperiode, klimaat en conditie van het Product); en
  • na de bloeiperiode van het desbetreffende Product.

De eisen voor de groei en bloei van onze Producten kunnen zeer specifiek zijn. Op externe elementen zoals weersinvloeden, grondsoort en ongedierte heeft Green Garden geen invloed. Wij kunnen niet garanderen dat de Producten zullen groeien en bloeien in elk klimaat en onder alle omstandigheden. De Klant heeft zelf de verantwoordelijkheid de Producten in de juiste planttijd en onder de juiste omstandigheden te planten en te verzorgen.

De bloeigarantie is niet van toepassing op schade als gevolg van onjuiste verzorging, bodemgesteldheid, knaag- en plaagdieren of extreme weersomstandigheden.

Als wordt vastgesteld dat de bloei achterblijft naar aanleiding van een slechte kwaliteit van het Product, wordt er samen met de Klant naar een passende oplossing gezocht. Green Garden is niet aansprakelijk voor verder gemaakte kosten zoals arbeidskosten. De vergoeding gaat nooit verder dan de waarde van het Product.

Vanwege beschikbaarheid en groeiseizoenen kan vervanging mogelijk pas in het volgende oogstseizoen plaatsvinden. De Klant dient Green Garden in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

Klachten die niet binnen twee maanden na afloop van de eerste bloeiperiode worden ingediend, worden niet in behandeling genomen.

 

Artikel 12 – Website

Green Garden spant zich in om de informatie op de website www.greengardenflowerbulbs.nl zo volledig en nauwkeurig mogelijk te laten zijn. Green Garden aanvaardt geen verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid voor schade op welke manier dan ook ontstaan door gebruik, onvolledigheid of onjuistheid van de aangeboden informatie op de website.

Green Garden illustreert haar Producten zo nauwkeurig mogelijk, maar de Klant dient er rekening mee te houden dat bloemen en planten een natuurproduct zijn en zich aanpassen aan de lokale omstandigheden zoals bijvoorbeeld lichtinval en bodemtype. Het resultaat van de bloei kan verschillen in bijvoorbeeld grootte en kleur in vergelijking met de afbeeldingen, beschrijvingen en specificaties op onze website. De illustraties en afbeeldingen zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen daarom niet geheel, gedeeltelijk of in gewijzigde vorm verveelvoudigd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

 

Artikel 13 – Geschillen, toepasselijk recht, wijzigingsbeding en bepaling over vertalingen

Indien er geschillen ontstaan tussen de Klant en Green Garden die niet kunnen worden geschikt, zullen deze worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Den Haag.

Alle overeenkomsten tussen Green Garden en de Klant worden beheerst door Nederlands recht.

Green Garden behoudt zich het recht voor om deze Voorwaarden eenzijdig te wijzigen indien Green Garden daarbij een zwaarwegend belang heeft.

Deze Voorwaarden zijn vanuit het Nederlands in andere talen vertaald. Bij tegenstrijdigheden tussen de Nederlandse tekst en enige andere taal waarin deze Voorwaarden zijn vertaald, geldt de Nederlandse tekst.

 

 

 

COMPLIANCE BELEID

 

  1. Inleiding

Green Garden VOF (hierna Green Garden) is toegewijd aan het handhaven van de hoogste normen van ethiek en naleving van wet- en regelgeving. Dit compliance beleid heeft tot doel richtlijnen en procedures vast te stellen om ervoor te zorgen dat Green Garden opereert in overeenstemming met de geldende wetten en voorschriften.

 

  1. Anti-witwasbeleid

Green Garden verbindt zich ertoe witwaspraktijken te voorkomen en te bestrijden. Green Garden zal:

  1. Identificatie van Klanten (KYC): Zorgvuldig het identificatieproces van Klanten uitvoeren om de ware identiteit vast te stellen en te voldoen aan alle KYC-vereisten.
  2. Melding van Verdachte Transacties: Onmiddellijk verdachte transacties melden aan de bevoegde autoriteiten en interne meldingsprocedures volgen.
  3. Bewustwording: Desbetreffende medewerkers voorzien van regelmatige uitleg om hen op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van anti-witwaspraktijken.
  4. Due Diligence: Voor leveranciers en partners due diligence uitvoeren om ervoor te zorgen dat zij ook voldoen aan de hoogste normen op het gebied van anti-witwaspraktijken.

 

  1. Sanctie-naleving

Green Garden zal zich houden aan alle geldende sanctiewet- en regelgeving. Green Garden zal:

  1. Screening van Partijen: Regelmatig alle zakelijke partners, Klanten en leveranciers screenen tegen nationale en internationale sanctielijsten.
  2. Verboden Transacties: Geen transacties uitvoeren die in strijd zijn met geldende sanctiemaatregelen, inclusief handel met verboden partijen.
  3. Bewustwording: Medewerkers voorzien van regelmatige uitleg om hen bewust te maken van de sanctiewet- en regelgeving en hen te voorzien van de nodige kennis om deze na te leven.

 

  1. Exportcontrole

Green Garden, als een bedrijf dat bloembollen, - knollen, wortelstokken en vaste planten (hierna “de Producten”) exporteert naar landen binnen en buiten de EU, zal zich houden aan alle relevante exportcontrolewetten en -regelgeving. Green Garden zal:

  1. Classificatie van Goederen: de Producten correct classificeren volgens de geldende exportcontrolewetten.
  2. Licenties en Vergunningen: Alle vereiste exportlicenties en vergunningen verkrijgen voordat er goederen worden geëxporteerd.
  3. Controles: Regelmatig controles uitvoeren om ervoor te zorgen dat de exportactiviteiten voldoen aan de geldende exportcontrolewetten.

 

  1. Toezicht en naleving

Het management van Green Garden is verantwoordelijk voor de naleving van dit beleid. Green Garden zal regelmatig de effectiviteit van dit beleid evalueren en indien nodig aanpassingen doorvoeren.

Dit compliance beleid is bedoeld als leidraad voor de desbetreffende medewerkers van Green Garden en dient te worden nageleefd om ervoor te zorgen dat het bedrijf opereert in overeenstemming met de geldende wetten en voorschriften.

 

Dansk
Deutsch
English
Español
Français
Italiano
Nederlands
Polski
Română